Cahaya Kesyukuran
♥menulislah kerana Allah (:♥
♥Pelajari sesuatu dari Hidup anda ! Sesuatu yang mampu mengubah hidup anda ke arah yang benar ♥
♥Pandulah kehidupan anda untuk mencari keredhaan dan kasih sayang Ilahi , In Sha Allah bahagia dunia dan akhirat ♥
i'm comingg homee !! yahoooo ^^,
Sunday, March 31, 2013 | 1:56 AM | 0 candies
assalammualaikum semuaaa , selamat pagi :-)
fuhhh , fuhhh , fuhhhh again tuip habuk2 yg ade kat blog ni 
yg dah bersarang hampir 3 bulan , hehe 
akhirnye aku dapat mengaktifkan balik , hehew ^^v 
atas permintaan adikku tersayang HalimaAbdiweli :)
dy suruh update blog pasal PLKN , eksited dy nak dengau kan , hehe 
so entry kali ni kite cite sal PLKN okay ?
tetibe rase sebak lak limah , yelah lepas ni dah takde PLKN , no more wirawati 
hehewww aku rinduuu kemmm , alah biasalah tu syukrina , nnty lame2 ilang lah tu 
yes maybe orang akan ckp mcm tuh . tapi kat kem ni banyak kenangan terindahh , byk sgt
suka duka kiteorg harungi same2 , mybe tak same dengan orang lain , 
tapi kami lebih selesa dengan kenangan kami tersendiri , tak boleh nak dsamakan dgn org lain 

mase last day kat kem , cikgu kejot bangun pagi , 
time tuh aku bukak mata and terus terasa hari ni akan menjadi hari yg paling sedih 
and aku akan menanges , and time tuh jugak aku rase aku nak menanges , sebab lepas saat tuh 
aku xkan jumpe bende ni lagi , aku taknak bangun , aku takut nak lalui hari tuh , 
tapi aku kene bangun jugak sebab baju kelas aku tak iron lagi ,heheww 
time aku ngah iron baju pagi2 tuh cikgu pasang lagu sedihh , huawaaa , 
time tuh memang tacink ahhh , dengar lagu sedih pagi2 tuhh 
rase sebak gile kot and aku rase time uh aku nanges sikt sebab tak tahan kot , 
jalan dalam dorm  tgok suasana semuaa orang siyes aku sedih 
lepas ni takde dah semua nii , memang tak nak harungi hari tuh tapi mase tetap berjalan kannn 
lepas dah habis iron tuh then pegi siap2 nak g bkumpul , 
memang pagi tuh tak sempat nak g breakfast , sebab bz kemas barang .
aku nak ucapkan tahniah lah sape yg dapat locker aku tuh , mcm2 aku tinggalkan ntok korg 
dalam tuh ade hanger yg banyak , siap ade makanan agy taw , locker siap dah beralas , 
memang untung ahh , tak payah nak bawak byk barang kann , haha 
actually beg aku dah penuh so tinggalkan je semua barang , hehe 
baju kelas , baju PT , kasut sukan tuala semuenye aku buang hehew , 
law bawak semua tuh memang tak muatt ah 
naseb mak aku tak bebel hehe,, 
so as long aku ade kat kem , macam2 aku dapat , 
semua aktiviti aku libatkan diri ,
alhamdulillah kat kem lah aku dapat cungkil bakat aku yg selama ni aku xtawu hehew , 
antara nya aku berani cikt lah cakap kat atas pentas tuh ddepan khalayak ramai yg ade 2 jantina . 
kat sekolah aku yg ade 1 jantina je pun aku dah malu tak reti nak ckap kat atas pentas tapi 
kat kem aku cabar diri aku ntok berani cakap , 
mase pembentangan pmbentukan kumpulan tuh cikgu mcm tak yakin je nan aku sebab cikgu sendiri cakap aku ni tengok cm blurr jeh , agak tercabar gakk ah so aku yg tak penah cakap kat dpan org aku cabar lah dri , 
alhamdulillah kat atas pentas uh aku dapat wat dgn terbaik even ade ggil2 adatlah tuh kan 
takot lah katekan , hehe , sampai ade cikgu tegur aku dy cakap aku ni mcm pendebat or pembahas , 
cikgu mai memang tak caye bile aku cakap aku bukan budak debat or bahas , sebab cikgu tegok aku ade gaya mcm budak debat or bahas , hehe baru aku tawu :)
then lepas tuh ade road relay , even aku x kuat lari , dpt ah gak myumbangkan tenaga , alhamdulillah kompeni aku menang no.1 , tahniah wira wirawati kompeni ALpha yg telah berlari dengan lajunyee hehe :)
yg memalukan aku lah , boleh lah pengsan kan lepas lari , malu akuu , haha time tuh memang tak larat terus jelah rebah tak kie lah ap yg jadi jnji aku penatt aku tak larat , hheee kelakar kot time uh dgn nadia yg cuak tak tawu wat pe , haha kenangan tu lah first time aku pengsan :) 
then ade kembara halangan lak , hehew yg ni aku just hantar wakil diri jeh sebab tak cukup org , aku memang tak ley buat pun aktvti uh sebab tangan aku dah K.O so main jelah , memang hancusss semue nye tak lepas haha , tq lah kpd orang yg bagi support time aku ngah tarzan swings tu kan , hehe malu kot dah ah semue org tgok lepas tuh jatuhh ,, huh memalukan betoll tu lah org kate kenangan hanya sekali jeh , hehe 
tahniah lagi sekali kompeni Alpha menang no.1 tahniah wira wirawati yg mnyumbangkan tenaga , anda memang terhebat :)
then pegi menembak , haih ni lagi lahh takle blahh kelakar kot
untung ahh sape markah menembak dy tnggi ann , aq 10 jeh score , haha cian gilaa kot ,
org len semue puluh-puluhan  aku spuluh jeh ? tapi alhamdulillah dripd 0 kn mcm telor busuk jeh ? hehe
mule2 mase demo akak tentera tuh pilih aku suh wat demo kat depan time tuh la aku ase aku xnk menembak 
sebab tangan pengkau memang takleh ampu ade ke patut aku tuh marah dy kate ''nak xnak kene gak menembak'' okayy fine kene ah gune tangan kidal , mase first2 tuh memang berderau ah dengan bunyi tembakan nak lari balik pun ade gak tapi tabahkan aty jeh , mase nak menembak tuh fuhh cuak dy ehhh , dah ah gne pleuru idopp , tapi bile dah banyak kali tembak mcm best , hehe ,
then ade ape agy eh ? ade fliyng fox then ade naik tempat tinggi tuh then kene turun ,
huh tu takde cuak sgt lah bese2 jeh ,
hah ade kembara halangan , masok hutan sebelah kem je kott ,
punye lah pusing2 kat kelape sawit tuh , then last2 masok hutan blkg kem jeh , hailaaa
yg takley blahh ade wirawati ni siap taye boleh jamak tak solat ?
alahai jalan ye tak jauh mane pun kem pun kat blkg jeh ade hati nak jamak , haha wirawati2 ..
time masok hutan tuh , kene dirikan ponco sendiri , okayy aku khemah yglast siap
sebab cae kayu tak cukup2 pnjg begang lak aku ,
naseb lah aku ni reti cikit , pegi redah hutan cae kayu men bantai jelah , puas kuar masuk hutan tuh ,
then last2 tibai eh kayu jati mane ntah jumpe ,
dalam mase 25 minit tuh siap 1 khemah yg cukup kukuh
sampaikan En Shah goyang kan ttap utuh , caya syukrina :)
hehe takde ah ni smue keje 1 kumpulan , tahniah semua ,
malam tuh ade men dngar2 bunyi , haih teka lah sape dapat by company ,
then ade curtain org pegi ptolongan cemas kat luar hutan tuh yg lain ape lagi tido ahh
haha , tidur pakai baju celoreng tuh , tak bukak tudung , tak bukak spike boot , hoho
then kol 2-3pagi aku duty jge malam , haih bjalan2 dgn kios tgah2 pagi tuh cae kayu
buat unggun api , huhu nasib tak kene pape alhamdulillah ,
tapi memang best lah msok hutan tuh , macam2 belajar,
yg takleh blah aku bg cikit tazkirah mase lpas solat maghrib kat surau sementara tuh
tu pun berani cikit sebab ade pghalang , kie2 bcakap dsebalik hijab lah , so yg wira tak tawu sape yg cakap, hehe, tu yg best , time kembara halangan tuh ade gak pertandingan , tahniah wirawati alpha menang no.2 and wira menang no.4 so kesuluruhan kite menang no.3 , tahniahhh :D
lepas balik kembara halangan esoknya ade pertandingan kawad kaki by company antara wira and wirawati
time ni lah kite menunjukkan kerjasama antara ahli pasukan ,
and tahniah wirawati again kite menang no.2 , slack sikit je pun , tapi takpe bukan rezeki nak johan , so kite dapat no3 , alhamdulillah menang jugak kan , yg paling sakti lepas kawad wirawati helang datang , pusing2 kat ats kiteorg , cayalah helang , tetap bg support kat kiteorg , thanks helang dinamik :D
thenn ,dh habis kawad tuh maknenye dah habis semue aktiviti kat kemm ,
akhirlah pgajian kami kat kem , siyesly sangat best kat kemm ,
then secondlast dayy ade majlis penutup
1 waktu pagi 1 waktu malam
waktu pagi tuh beselah ade kawad , nak bg hadiah kie majlis pyampaian hadiah , wirawati terbik and wira terbaik , tahniah semuaa ,
yg paling bestttt sekalii company ALPHA dapat KOMPENI terbaikkk , cayalahh
alhamdulillah , penat lelah kiteorg ,
suka duka bersama akhirnya kami berjaya :D
aku suke gila kott , time dy umumkan uh nasib baik aku tak menjerit ahha
menjerit alhamdulillah dalam hati jelah , hehe syukur sangaat ,
lepas dah habis perbarisan tuh , ape lagi kiteorg cepat2 lari baling bere tuhh ,
then amik piala yg menang tuh , amik gambar ramai2 , amik gambar dengan smue org ,
then penat semuaa , ready ntok persemnbahan malam penutup pulakk,
haih ni lagi tak boleh belahh ,
org nyanyi lagu gadis dan bunga , aku jadi gadis dan payung ,
pehhh sumpah memalukan , aku rela tak rela jeh buat sebab sgt memalukan , sampai nak nges pun ade time wat latihan ,
tapi bile malam persembahan tuh boleh tahan lah , takde ah aku wat eksited sgt , sumpah malu kottt XD
malam persembahan tuh memang malam seribu kenangan , mcm2 ade mase malam tuh ,
yelah nak wat acane kan , kenangan jela yg mampu , nasib aku ade video tuh :)
malam tuh memang dy kawal ketat gile ah , lepas salam nan jurulatih trus balik dorm takleh singgh2 nak amik gambo , thats why lah malam tu aku tak amik gambar sgt , macam malas je time uh , takde feeling nk amik2 ni ,
then balik dorm kemas barang buan bende ape yg patut sebb esok tuh pergerakan balik
tapi sian jb kene alik ari ahad , kiteorg bllek ari sabtu ,
untung ahh balik same bas kann , time nak nek bas , g jumpe Ah Ting jap , kawan chinese yg paling aku sayang ,
dy nmpak aku terus dy nages2 peluk aku , haha sebak kot , kawan chinese tuh yg wat bukan malay , terharu ah dy sayang aku , ahaha , dy hantar aku sampai aku nek bas , then gerak balik jasin , okay dalam bas aku tengok gambar dalam kamera , haha kenangan terindah , terima kasih kem warisan :')

ni wirawati alpha saje , haha budak dorm ;-*

ni time family datang melawat , mahap le memang selekeh sikit , muahaha 

my beloved mum , she support me 

okay sebelah ni dayah , dy ni membe aku since sekolah menengah lagi , alhamdulillah kiteorg dapat kem sesame and dorm same and kompeni yg same , smue same nan dy , haha 

ni almost budak dorm , time pakaian bebas ni , 

ohooiii , anak mak pegang m16 tuhh , berjuang di lahad datu :D 

okay ni wira alpha saje 

okay ni wirawati alpha saje 

ni kawad wira . 
okay ni dengan piala kemenangan 

wa dengan kompeni terbaikkk hewww 

bendela kompeni 

ni yg paling penting , wa wirawati terbek :D

padang kawad square

2 balak delta

amoi charlie


lastly time lasy dayy ;'(