Cahaya Kesyukuran
♥menulislah kerana Allah (:♥
♥Pelajari sesuatu dari Hidup anda ! Sesuatu yang mampu mengubah hidup anda ke arah yang benar ♥
♥Pandulah kehidupan anda untuk mencari keredhaan dan kasih sayang Ilahi , In Sha Allah bahagia dunia dan akhirat ♥
labbaikalllah !
Tuesday, September 25, 2012 | 12:25 AM | 0 candies
assalammualaikum , jage diri adik baik-2 taww.. *tears* okay hari tuh kat ostel dok borak2 dengan budak dorm , then tetibe si dayah ni
*yg tinggi tuh tetibe start ckap , dayah : sebelum tido tiap2 hari aku kan nanges sebab rindu kat nenek aku , nak pegi haji dahh,, aku : kau nenek , aku ni ? mak ayah taw , lagi lahhh... dayah: yelahh , tapi aku rapat nan nenek aku , aku slalu share cite dengan dy , aku : dayah , nenek nan mak ayah beze taw , at least kaw ade jgk mak ayah nak dtg mase hari graduasi , aku ni ? mak ayah pun takde , semua kat sane dayah : tapi time kite SPM mak aku takde , mak aku temankan adik aku g rombongan aku : alah dayah , at least kau kat malaysia jgk kan , aku ni , mak ayah kat sane , takpelahh , ... then sandarkan bahu adik dorm ,, adik dorm : kak syuk , nages jelah , owg tau kak syuk sedih kan , owg paham aku : alah , man kau jangan mulakan dulu , kang owg nages susah kg , ... tanpe ade hijab airmata terus kuar menanges dan terus menanges , well normal lah kan perempuan nanges kuat kan , sebab takleh tahan dah , lame aku tahan aku taknak nanges tapii tewas jgk akhirnye , anak mane yg tak tahan kan makayah tinggalkan dyorg,, aku nages puye lah kuat sampai budak depan dorm pun dtg tye kenapa , nseb bdk dorm pndai cover , tetibe bdk dorm tegur , jgn nages kuat sangat , okayy aku over sgt nanges , then aku terus senyap , yg power ye aku nages sambil makan kepek pisang .bile aku taknak nanges , aku stop then rase penat, aku penat sgt menges , then aku tido , tido . hari isnin petang ... mama panggil masuk bilik , then mama pegang tangan aku then mama mintak maaf , mama yg cium tangan aku , okayy takleh tahan , kene nages jgk. aku tak cakap pape pun , diam jeh dan menanges , biarkan mama yg cakap jeh , pastuh mama pelukkk , sumpahh sedihh . bila lepas isyak , sedare mare dah ramai dalam rumah , mama nak gerak , part yg paling tacink bile mama cium alonggg , semua sedare mare keliling along tengok mama tcium , aku tengok dari belakang takleh tahan airmate nak jatuh kot , terus lari pegi dapur and terus pegi depan rumah , aku taknak sedare mare nampak aku nages , bile amik gambar family yg nie :
along nangess jehh , tapi bile mama cium dy wat kali terakhir dy terdiam , diam yg lame ,, mungkin dy paham mama nak pegi , kalo dy terus nages mama aku susah hati , tabahnya hatimu alongg , *Ya Allah tabah kan lah hati alongku ini ,, dy istimewa YA Allah . tadi dalam bilik kakak ade cakap , ''dik , tadi mama cakap tiap kali mama pandang along , tiap tu mama nak nanges '' , sangat nampak mama tahan sebak , takan nak tunjuk kat depan org kan mama nak nanges , mama simpan jeh , adik tahu maa,, 25 tahun mama tak pernah tinggalkan along lama mcm ni , mane tak tacinkk,, then mase kat masjid , imam tengah azan tahan airmata ni sebakk sangat , habis jeh azan terus jatuh airmata tuhh , Allah jelah tau perasaan ye camne ,,,
lepas tuhh gerak sampai ke kelana jaya komples tabung haji , 2 jam dri melaka , sakit sakit badan lah jgk sebab tido dlm kete lama , dri kol 11 lebih sampai kol 4 .30 tunggu baba n mama nk msuk dlm tuh , ape lagi tido jelah kat sne , sebab ramai orgg , so no wonderlahh , bila dah 4.3o tuh semua salam2 , tengok mama n baba berangkat . sebak , tahan jeh tapi syamil kantoii nanges ,, haha senakal2 dy akhirye manenges jgk ,, dlm kete angah ade cakap : tengok adik aku nanges kg aku pujuk aku pulak yg nanges kg , tak kan nak nages depan dyorg , nnti dyorg risau , biarlah dyorg tenang nak wat ibadah , thats why tak nampak angah nanges ...