Cahaya Kesyukuran
♥menulislah kerana Allah (:♥
♥Pelajari sesuatu dari Hidup anda ! Sesuatu yang mampu mengubah hidup anda ke arah yang benar ♥
♥Pandulah kehidupan anda untuk mencari keredhaan dan kasih sayang Ilahi , In Sha Allah bahagia dunia dan akhirat ♥
ramadan mengajar aku ....
Saturday, July 28, 2012 | 9:09 AM | 0 candies
assalammualaikum ,,
salam ramadan semua , lama dah tak update kann..
sibuk lah kawan , and jarang on9 pakai lappy , pkai phone jeh , bukan nak riak tapi tu jalan yg plg mudah kan ^^v. ramadan datang lagi . and aku harap ramadan ni mengajar aku 1 seribu erti bagiku,
ramadan kali ni dah banyak mengajar aku banyak perkara . and aku harap tu semua boleh jdi pedoman dalam hidupu , Insyaallah , i will .

firstly :
ada 1 ilmu baru ni, tengok kat jari anda semua espcially ntok perempuan , tengok jari anda yg kanan , tengok jari manis dengan jari telunjuk mane 1 yg lg pnjg ? kalo yg jari telunjk lg pnjg dri mnis tuh means anda seorg yg boleh jd pemimpin . kalo jari manis lg pnjg dri telunjuk means anda seorang yg penyayang and akn dpat anak yg ramai , tahniah :) and nasib aku yg boleh jdi seorg pemimpin. bukan penyayang pun, and memang pun bila aku search dalam diri aku nie , mmg xde ciri2 penyayang pun dalam diri aku nie, garang adalah, kalo caring pun aku tak tunjuk yg aq caring , aq mmg garang kot , hahah , sesape yg blajar nan aku tuh , memang kene ade tahan emo dan fizikal lah nak blajar nan aq, dah due org aq ajar setakat nie , due2 semue takot , ad yg mnges, haha trok kan  xdpat nak bendung lg dah , doalah lepas ni ad jgk ciri2 peyayang dlm diri aku , so lelaki dont you ever want to know me , memang masaklah , hhaa

secondly :
belajarlah ntok hargai orang , bila orang dah start sayang kite , tolong lah appreciate sayang org tuh, sebab tak semue org dapat kasih syg setulus mcm nie . jgn pernah sia-siakan sayang org tue , mungkin dah xde org nak sayang kite mcm tu lpas ni , kne lah tahan kan , hargai ape yg org bg kat kite , sebab kite kne hargai bukan selalu kite dapat merasa sayang org , betol tak , kadang2 bile kite sayang org tuh , org tuh yg tak sayang kite pulak . bertepuk sebelah tangan lah pulak , bile org syg kat kite , kite pulak xnk layan . please kawan kalo kite jumpe org yg btol2 sayang kite just go on , balas syang org tuh , Allah tak suke hambanya yg bersikap sombong , please hargai , please appreciate , nanti korg yg menyesal , siyesly trust me .
time tuh bile org tuh dah xnk syg korg jgn haraplah org tuh nak syg kau lagi , baru kau tawu mcm mane sakit ye sayang org tak berbalas kan . please jgn macam tuh , nnati awak yg sakit sayang .

thirdly :
jangan pernah terburu-buru buat keputusan , ingat kalau nak wat kputusan , ingt lah yg baik buruk ye , jgn oernah ikut kata hati yg tak betul tuh , tapi yg betul tuh ikut lah , tak semue kata hati tu btul , kdg2 kata hati hanya melulu , sekali kita salah langkah cayalah pasti ada unsur kesengsaraan dihujungnya . salah cikit jeh , habislah padahnya tak berpenghujung , tolonglah kalau nak wat keputusan tuh kene lah yakin , please behave  yourself , jgn main-main , awak semue dah besar . kenelah yakin pada diri sendri nak wat keputusan sendri , jgn dah wat kputusan pastuh nak cancel mcm tuh jeh . tolong lah jgn macam budak2 , ingt tuh , ingat senang pergi senang datang ke ? tak semudah tuh kawan , kene pandai pilih jalan , hope korg dapat wat keputusan yg betol .

fourthly :
sebelom tido belajarlah ntok memaapkan org , even susah gile pun , try lah maafkan org , even bukan salah kite , tapi lembutkan hati kita ntok maafkan org , tapi lagi bagus kalau kite yg mnx maafkan org kan , tu lg sweet , jgn pk kite ni sempurna sgt sampai tak de dosa kat org , ingt kite ni manusia bukan malaikat bukan nabi yg maaksum , ingt tuh , mesty ade puye dose kite kat org lain cume kite jeh tak tawu , kan mulia mnx maafkan org , please untuk org yg dminta maaf tuh , maafkan jela org tuh , even byk slh org tuh , tapi sape kite xnk maafkan org tuh kan , sedangkan nabi pun maafkan umatnya ini kan kite umat yg slalu wat salah , aku dah pernah merasa memafkan org even susah sgt nak maafkan , tapi once kite maafkan org tuh terase bahgia sgt , terase aman jeh hidup ni , tak caya trylah , even memula tuh terase susah tapi nnty lme2 kite akan rase btapa bestye maafkan org ni , please kawan take note bukan susah nak maafkan org , ingat Allah suka org yg memaafkan dan meminta maaf , tak suka ke ? renung- renungkan ?

panjang lebarkan aku bagi tazkirah , actually ape yg aku tulis ni semua ya nak bg nasihat kat diri sendri , xde kne mngena nan yang mati atau tak , banyak sangat dah aku wat salah , and tengs pada insan yang telah berjaya sedarkan aku selama nie , tolong aq bangkit , terima kasih , and ada jodoh kite jumpe lagi , syukran awak :)  semoga ni boleh buat contoh kan . bulan ramadan byk pintu rahmat dibuka , kita boleh berubah , insyaallah .
wsalam .