Cahaya Kesyukuran
♥menulislah kerana Allah (:♥
♥Pelajari sesuatu dari Hidup anda ! Sesuatu yang mampu mengubah hidup anda ke arah yang benar ♥
♥Pandulah kehidupan anda untuk mencari keredhaan dan kasih sayang Ilahi , In Sha Allah bahagia dunia dan akhirat ♥
#3
Monday, February 13, 2012 | 10:23 PM | 0 candies
assalammualaikum ^^V .
wuhaa lame aku tak on9 , well aku dah besar malas nak blek tiap3 minggu or outing . so kene sabar law menunggu blog aku di update kan. well sape jeh nak bace post aku kan ? poyo jeh XD
kesihatan tak menentu skrg , sekejap demam and sekarang selsema dan sakit tekak . err paling tak gemar bile sakit2 neh. seksa uhh , sabar jelah .

minggu neh sangat menguji tahap kesabaran aku. baru ari isnin kot tapi macam-2 dah berlaku ,

first : tudung sekolah aku yang agak labuh la jugak ditahan gara-2 pendek tepi . Kfine tapi sportcheck kene adil dan saksama lah pada smue plajar , tapi takpe aku trime jeh , ape aku duli kan . kne tahan kne lah , nnty aku tukar tudung form 1 yang labuh gilaa tuh, then kalo kene tahan lagi, im spechless okayy. hari2 kene lapor diri. again kFine macam pesalah kene lapor diri, okay tabah kan hati . nk jdi pelajar yg baik kan ? so kene ikut rules skolahh . nasib lah aku last year law takk , dasaran lah kan . tapi takpe aku ni bukan jenis kisah sangat so bg la rules ape pun, akan kuturuti , cehhwaahh. kyataan okayy , pfftttt. :D

second : lepas kene tahan tuhh , pegi pejabat nak amik surat kebenaran lari sekolahh , pfttt jgn percaya . surat kebenaran nak balik lahh. aku dah pesan dgn makcik tuh suh wat surat pengesahan rawatan dari pihak sekolah tapi makcik tuh ckp dy lupe kot nak bgtaw suh wat surat tuh, okayy sekali lagi menguji kesabaran aku. bukan aku tak remind dy , siap aku tulis suh wat surat tuh, huh sabar jehh. memang kene banyak sabar.

third : as typewriter aku tulis surat lawatan ke MRSM TGB , then aq discuss dgn teacher. thanks teacher coz help me :D. nasib tak baik pengetua tak de so surat tuh tak boleh sign , tapi makcik tu ckp pelajar tak boleh wat surat tuh sekolah yg kene wat , so bg lah makcik tuh wat. bila ari jumaat mintak balik surat tuh dy kate dy tak faks lagi , masyaallah , sabar jelah . then semalam taye lagi dy ckp tak faks lagi . gila ke ari khamis nak pegi surat tak faks lagi. mane org sane nak survey kag tak memasal kene reject. huh . again menguji kesabaran aku. dah lame aku survey surat tuh tapi lastly last minute jugak puye keje, pape pun tq makcik sebab tolong saya :D

fourth : malam tadi umah kene masuk pencuri taon lepas. huh dasaran puye pencuri kaw amek duit aku, ala pencuri duit tuh aku nak bayar hutang lah. jangan lah kau menceroboh bilik aku jeh , pegi lah rompak umah org lain , umah aku tak kaye mane pun. dulu kau dah amek duit mak aku . now kaw amek duit aku yg amount ye sgt byk . aku sepuk kau kang. sekarang aku jadi muflis. jdi org miskin dah. harap lah ade durian runtuh kan ? reda dan pasrah jelah tgk wallet aku 1 sen pun tak de . licin tak de duit lagsung. tahniah sebab kaw dah kebas semue duit aku. nanti bila dah kaya kau ganti balik duit kami .

mira. sabar taw . nanti mesti kau lepas test tuh , kalau aku pun aku sedeyh. aku simpati kat kau.

okayy guys , time's up ! aku nak balik ostel dulu meneruskan perjlnan sbgai seorg pelajar di sekolah yg tersohor di tanah melayu ini. haha. okay . missyou :)

wassalam.