Cahaya Kesyukuran
♥menulislah kerana Allah (:♥
♥Pelajari sesuatu dari Hidup anda ! Sesuatu yang mampu mengubah hidup anda ke arah yang benar ♥
♥Pandulah kehidupan anda untuk mencari keredhaan dan kasih sayang Ilahi , In Sha Allah bahagia dunia dan akhirat ♥
sakit :/
Wednesday, December 21, 2011 | 6:44 AM | 0 candies
bismillahirrahmanirrahim and assalammualaikum :)

hari nie hari tok sakit bg aku , err tak pe tabah kan hatii :)
hari nie awal2 dah siap mandi sebab ade dating dengan doctor cantik :) and mama ade mesyuarat kat sekolah so kene siap awal, so sampai jeh kat klinik pakar mata mmg normal lah pagi-2 dah ramai kan, so pegi daftar and dapat special case so procedure mmg cepat lah like emergency case , cian atok-2 nenek-2 kan , maafkn cu :)

err actually semalam tuh , means ari selasa dah pegi jumpe klinik merlimau check mata neh sebab sakit mata, yg dah bengkak sangat tuh , ni kali kedua pegi check sebab dah teruk sgt, so bile doctor tuh tgok mata yg mempersona neh * er sila ttup mulut :) dy stret gelak andd ask me " lahh dah bengkak mata nehh , npe neh ? " err doctor mesty lah sakit tak kan lah sesaje jeh jumpe doctor,, and doctor yg sabahan tuh suh refer doctor pakar and kene pegi general hospital lahh , and my mum terus gelakk but why ?? coz ari tuhh baru jeh abes case my dry eye and again kene pegi tempat yg same lagi,, err aku pun gelak sekali , and i was like ' ntah2 besok jumpe yg same kot,haha'

and tadi bile diberi keiistimewaan *cehh , so strett nurse tuh pggil "nur syukrina'' , ye sye ! haha, dy truss bawak aku gi bilik no.5 , ouhh damn ! bilik yg sme, jgn lah dgn doctor yg sme kan , aku malu !
ans naseb lah baik doctor yg lain , so mcm bese kalo dah nama saket mata suh kene lah bce huruf bgai dari jarak yg jauh kan , and aku past 6/6 . means mata aku baik :) tak rabun , astagfirullah .
then check mata pakai mesin tuhh , and doctor tuhh letak ubatt , and yg ni plg aku takott bile ingatkan balekk , ''okay adikk , sy nak cuci mate adikk , tahan ye ubat ni pedihh'' , err, time tuhh mmg air mate dah meleleh2 dgn laju and doctor tuh tlg lap kan , err terharu kite :') and time tuh still boleh main-2 lagi dgn doctor aku taknak bukak mata sebab takut , ahha macam budak2 aku neh , thats fact :) then bile doctor tuh dah geram dy suh gerak gi kat dy lagi dekat and senang nak bersih kan , err bile dy bukak tuh mate tuh eh , mcm nak lari kuar balik je takut puye pasal , haha, okayy bile dy starting nak cuci tuhh , huuwaaa ! sakit dyy mcm kne pisauu woo , aku nanges time tuhh jugak and tersentapp , then doctor tuh ckp " sorry ye dikk , ni terpakse jgk cuci , bukak mata'' , walaweyyhh , sedey sgt aku time tuhh , sakit dy hanya Tuhan sajalah yg tawu, dah le terasee sgt kene kat anak mata nehhh , tegokk aku tulis post dah meleleh air mata* kesat air mata ;') , mmg laju jeh air mata nehh turunn , wuhahaha mama sakett ! unfortunately mama takde pun time tuh , and truely aku neh mmg mcm budak kecik bagai nak nanges kan , yelahh korg tk rase ape aku rase mmg lah tak nanges,  bile dah habis cuci tuhh, doctor suh g kat depan and amek num , err aku dgn muke dah basah tuh g kat kaunter yg gile ramai tuhh and strett pegi toilett , and guest what ? again rase mcm nak nanges sebb mata aku dah berdarahh means tak delah sampai keluar kan , berdarah dalam lahh , and i can see that , ouhh tak sanggup dah, dan terus menangis lagi sebek aku pakai spec itam so orang tak nmpak sgt :) mmg bertambah merah lah mata nehh , aku tabah kan hati jelahh , nak wat macam mane kann , dah dugaann , yess tabah kan hati , and masuk balek tempat yg same and aku bosan . aku main psp adik aku , game kete , gile kan , mate baru nak bek boleh g men bagai , haha, mmg bosan lah ,

adik aku dengki aku main psp dy and cakap "kak ina, name kak ina kne pggil, '' then aku stret bgun g kat kaunter sebb aq dah pesan kat dy dengar nme aku kne pggill, bile dah pegi tuh , nurse taye 'ye dik ? nme sape ? aku jwab lah nur syukrina .. ""ade sape pggil nur syukrina ??, *semue buat bodoh jehh , then , "tak delah dikk" okayy fine aku maluu dengan org ramai tuuhh, aku g kat adikk then teruss cubit dy yeahh dapat la cubitan free of charge dri aku sbb mlukan aku, haha ,

conclusion ye , doctor kate aku kene jangkitan kuman , so kene lah cuci , hope cepatlah baik kan , err aku tak sanggup tgok merah neh lame2 , aku takot darahh , doctor ckp seminggu dua baik lah tuhh and gune ubat ni ye yg bg,

okaayy vacation aku kali ni tak seronok sebab mata aku tak bek lagi , and kene pakai spec itam , aku malu, doakan aku cepat sembuh ye. orang sekeliling aku takot nak pndg aku sebb takot mnjgkit , sedey aku ;[ and ini lah pengalaman aku yg paling menyayat hati ku, haha , paling sdeyy .

nitee, aku nak rehatkan mata aku :] wassalam.