Cahaya Kesyukuran
♥menulislah kerana Allah (:♥
♥Pelajari sesuatu dari Hidup anda ! Sesuatu yang mampu mengubah hidup anda ke arah yang benar ♥
♥Pandulah kehidupan anda untuk mencari keredhaan dan kasih sayang Ilahi , In Sha Allah bahagia dunia dan akhirat ♥
MATI
Monday, December 19, 2011 | 1:41 AM | 0 candies
ASSALAMMUALAIKUM readers :)
tadi tetibe jeh terpikir pasal mati tyme dengar lagu2 nasyid neh , *wuhhhaa syukrina layan nasyid lahh ,
tu lahh dengan lagu nasyid neh lah kekadang wat aku tak lupe pade dunia aje , asyik lyan lgu bi jehh , so tukar selera kan , bile dgar bait2 lagu ,
tetibe diri ini deselubungi misteri mati , sape tak takut mati puts your hands up ! err sape yg tak takut mati kan ?
err , pd satu mlm nih aq takot sgt nak tido sebab aku takut esok aku tak bgon lagi , aku takot sebab amalan aku tak cukup lagi nak jdkan bekalan bile aku mati nnti ;/ ,aku takot sebab aku takut dengan matii , tapi the reality aku akan hadapi itu 1 hari nanti , moga bila aku mati aku dah ckup amalan ntok jd bkaln nnati , amin :) and aku nak mati hari jumaat , nak mati dalam iman , insyaallah , brganatong pada amalan kita didunia kan ?
# YA ALLAH , kau ampunilah dosa-dosaku , keluargaku, sahabatku, guru-guruku, muslimin, muslimat , amin :)
aku ade bace 1 pps neh , dalam sabda Rasullullah , ''pada waktu nazak , jika orang itu  adalah orang yang beriman , malaikat jibril akan tebarkan syapnya disebelah kanan, dan si mati dapat melihat syurga sampaikan tidak melihat orang disekelilingnya kerana dia teramat rindukan syurga itu :) *moga aku tergolong dalam golongan itu , aminamin :) aku nak masuk syurga, insyaallah , ''dan jika orang itu adalah orang yg fasik, malaikat jibril akan tebarkan sayapnya disebelah kiri dan dia akan melihat neraka sampai tidak nmpk orang disekelilingnya kerana ia berasa sangat takut kerana meraka itu akan menjadi tempat tinggalnya'' *moga sikap fasik itu jauh dari aku Ya Allah , aminamin :)

memang tak dinafikan aku suka berseronok dan bersuka ria dengan dunia ni sampai kadang2 lupe , i admit it :( almaklumlah aku ni manusia yg sering lalai dan hina dimataNya,kerana itu aku selalu melakukan dosa-dosa, Ya Allah berdosanya aku , baru aku sedarr =.= .ampunilah dosaku Ya Allah ,  Ya Allah aku takut apa yang bakal aku hadapi di akhirat kelak ,aku sedih,
“Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan pada hari kiamat saja akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan daripada neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya dia sudah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahan dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanya kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.” (Ali Imran: 185).  
*ya ini adalah pasti bagiku 

Menurut Abdullah Bin Umar, Rasulullah s.a.w. telah bersabda, “Sesungguhnya hati-hati ini akan berkarat sebagaimana besi berkarat apabila terkena air.” Beliau lalu ditanya, “Ya Rasulullah, apakah penggilapnya?” Rasulullah bersabda, “Banyak ingatkan maut dan membaca Al-Quran.”

Ya Allah kau bimbinglah aku kearah jalan Mu , pada syiar Mu, ampunkan dosa ku yg sangat banyak , yg zahir mahupun batin , yg besar mahupun kecil, amin .




wassalam